Zura ~


Lemme take a selfie . Haha . bosan dah dengar ayat tuh . slalu budak hot jaa yang sibuk guna ayat tu .
saje ngengadee nak sebut kan . even tak hot pun . hehe

Okay guys , kita throwback balik cerita kita dari start sem . hihii . suka tau cite balik memori lalu .
ingat tak masa first masuk kolej .. masa tu kita masuk intake sesama , gerak dari rumah ke kolej sesama . pastu dapat katil pun sebelah-menyebelah je kan .. pembetulan , kita yang mintak katil sebelah-menyebelah . hahaha . bawak beg nak balik kampung tu kau . kelass kau jah . hahaha . First masuk hostel , hancur harapan , patah sejuta , rasa macam hati ni digilis tren . kahkah , hiperbola yang terlampau ayat aku kali ni . Ingat 10 bintang lah sangat . Alih-alih hostel memang serupa macam rumah kedai kauu . Hambekk . kau yang nak sangat duduk hostel kan .. hahahaa . Lawak boh time tu . dah la first masuk hostel , hostel takda air . Ape ke teruk nyaa . Pastu nak mandi , makan , cuci kain , sidai kain , pegi sane pegi sini kepit ngan kau jelaa .. muka aku ni memang orang cop sombong tahap dewa . budak bilik kita ingat yang aku ni mesti slalu buli kau . haha . diorang tak tahu yang aku ni lagi pengecut dari kau . yang paling tak dapat aku lupa .. part malam tu yang diorang buat sport check . Malam tu memang takboleh nak cakap apalah kan .. aku menangis . Kau je faham nape aku boleh nangis teruk macam tu . Aku teringat cerita lama aa . Sampai menggigil kau tahu . Bila dah lama duduk hostel , baru lah boleh sekepala ngan diorang ..Dan pembetulan sekali lagi , tak semua budak hostel kita rapat , separuh je . hehe . dalam 24 orang dalam bilik tu , separuh je kita rapat . KakYaN , KakTeha yang paling aku sayanggg .

Masa first kenal kakyan ngan kakteha , ni lah manusia yang paling aku takkan tegur . haha . lastlast , yang paling aku sayang .. hihi . Sebab dia faham apa yang aku rasa , sebab dia banyak bagi semangat tiap kali aku jatuh , sebab dia yang selalu ada tiap kali diperlukan , sebab dia selalu ada tiap kali aku sakit , sedih , nangis , happy.. semua . cukup dengan semua sebab tu , aku dah rasa macam diorang family kandung aku .


Aku ni rajin betul sakit masa duduk hostel . Aku ingat lagi malam tu , aku demam panas . Tak pernah-penah aku demam panas cenggitu . Kakteha tanya boleh tak makan panadol , kakteha ada panadol tu . Haha . aku dah lama tak makan panadol sebab panadol tu tak bagus . Pastu kau ngan ira turun beli air kelapa muda tu kat mamak .. pukul brapa entah time tu . nak dekat pukul 12 jugak kan ? hahaa . dah la paginya ada exam . macam tak menyempat je nak demam . time orang busy study lah nak sakit . teruk betul aku ni . hahaa . Kau ngan ira sanggup beli .. Lahaii .. comel jee kan .. kahkahh . tapi serius .. takkan lupa jasa korang .


Aku harap kita tak gaduh lagi yaa zura .. macam kat hostel tuh . Taktahu apa-apa , tuptup kau balik rumah terus tak tunggu aku . Merajuk lah tu sebab aku cakap aku dah makan , padahal kau ajak makan sesama lepas kau habis kelas . kau pun satu , tanya aku dah makan ke belum time aku tido . aku pun iyee kan jela . Last-last bila aku sedar , kau dah merajuk . Ehh , aku pun tak makan lagi doh sebenarnya . bila jumpa kau , aku jeling je kan .. dalam hati , sian zura . bace novel kat katil die sesorang . pastu kebetulan pulak time tu aku tengah wechat syahir .. aku pun suruh lah syahir tu wechat kau . aku cerita apa yang dah jadi . pastu aku cakap kat dia , jangan sebut nama aku . pastu die wechat kau . aku perasan time kau sibuk main phone tu . dalam hati , baguslah syahir tu wechat kau . takda lah kau bosan sangat atas katil tu .. asyik baca novel je kan . hahaa . dah lama sikit , syahir wechat aku balik .. die cakap yang die ada sebut nama aku time wechat ngan kau . aku pun berapi lah .. dah ckap jangan sebut nama aku , die sebut jugak . Stop sampai situ . aku memang cenggitu . sombong tak habis-habis . hihihi .Pastu kau kirim mesej -sorry . aku gelakkan ajee . Dalam hati , fuhh .. alhamdulillah .. hehe . aku tak pandai aa nak pujuk . kau pun faham kan .. berkawan ngan aku ni , memang menyakitkan hati . ehh yeke ? takkan .. *buat muka comel * hahaa

tapi serius tau .. aku sayang kau sangat weh . caye aa . sebab aku paling percaya kat kau . susah nak percaya sepenuhnya kat orang lain . Terimakasih sebab layan perangai gila-gila aku dan selalu dengar masalah aku .. aku type pasal kau ni pun menangis tau . Uhuk uhuk .. pengalaman duduk hostel banyak ajar aku hidup berdikari . Even kawan kau slalu cakap yang orang selangor ni manje , nak balik je tahu . hahaa . kau ngan aku sama je . Running man selalu jadi alasan tiap kali nak balik rumah bila budak bilik tanya nak buat apa balik cepatcepat . Sebab tu aa running man tu jadi fevret aku . Kau yang ajar aku tengok korea mengarut ni ehh . Jangan pelik lah kalau channel kat rumah aku ni 24 jam korea . belajar bahasa korea lagi kau . Kelassss ~ . hahaa .

Ulasan

Catatan Popular